Shoutbox: [03-05] darklime.carnage: Twitch.tv/theseua

Feedback / On the downtime and the removal of ID&T sets

Xerxes -
Everybody's favourite Belgian
On 12-09-2011 15:26:36, HardT3K-Tic wrote:

[...]
Andere sets komen weer online  :?


Ja... Maak je geen zorgen  :) momenteel is de crew bezig met het verwijderen van alle sets...
Edited by Vogelhuisje on 12-09-2011 15:39
eMule -
Not Your Monkey Not Your Robot
On 12-09-2011 15:14:35, Jipdenk wrote:

Alleee zeg waar zijn die downloadlinks dan hè?




 _O-
Edited by eMule on 12-09-2011 15:42
SirHill -
it really sucks ....  :X
ArchAngel -
Ehmmm... ID&T kan LSDB niets maken hoor... zeker niet met sets die ze zelf online gooien. EN al helemaal niet over setjes van hun artiesten.

1. De setjes staan niet op de database van LSDB.

2. Uploaden is NIET illigaal in NL als je kijkt naar setjes doordat een liveset geen rechten heeft aangezien het een openbare deling is van de artiesten die hier overigens wel voor betalen (meestal de organisatoren).

3. Setjes zijn volkomen legaal doordat deze op een openbare plaats worden gedeeld door de artiesten, hierdoor vervallen de privacy en inbreuk rechten.

4. Ook setjes van ons beginnende artiesten zijn niet illigaal omdat wij deze gedraaid hebben met gekochte vinyls en daardoor de bescherming van inbreuk hebben afgekocht. En als we het wel hebben gedownload zonder te betalen is dat onze overtreding en niet die van LSDB.

Oftewel, ID&T heeft geen water om in te staan, ik weet zeker dat het meer een verzoek van hun was omdat hun radio misschien minder luisteraars trekt doordat communities als deze meer bezoekers trekt.  :)

----------------------------------------------------------------------------------------

ENGLISH

ID&T cannot sue LSDB for the claims they make. For the following reasons:

1. The sets are not posted on direct servers of LSDB.

2. Uploading is not illigal in Holland for mixes because a liveset has no protection of privacy because the artists / organisations decided to make them public (by radio). This removes the protection of privacy.

3. Also mixes form starting artists such as myself are not illigal because we bought vinyls and paid the protection of privacy away! Even if we did not bought vinyl and downloaded music for free (cd players), it is our mistake and not LSDB. You are not responsible for your users since this is an open community.

I think ID&T was just requesting it and hope you didnt have a clue of the statements I just mentioned. They cannot sue you for anything... But their radio station will have problems with less listeners due to open communities such as this but that is their problem  :)
Edited by ArchAngel on 12-09-2011 16:03
resreqt -
I emailed ID&T...

I dont know what dept i sent it to as i dont know the language.. algemeen??

message was:

"Hi,

LSDB promotes electronic dance music and thus the scene.

Helping artists and the genres both grow.

As the scene grows so does your income... If that's what is most important to you?

Reconsider your actions."
Nois3controll3r -
On 12-09-2011 15:49:39, SirHill wrote:

it really sucks ....  :X
Jipdenk -
Fristi
On 12-09-2011 15:55:02, ArchAngel wrote:

2. Uploaden is NIET illigaal in NL, Downloaden wel


Dat was toch andersom?
ulli88 -
HC more than a Music!!!
On 12-09-2011 15:49:39, SirHill wrote:

it really sucks ....  :X


Yes this really fuck me up
OldschoolRaver -
Can.you.Feel.the.Bass
short question :
All idt livesets are illegal ?
ArchAngel -
On 12-09-2011 16:00:44, Jipdenk wrote:

[...]

Dat was toch andersom?


In het geval van mixes niet... door de andere redenen, maar ik zal mijn zin verbeteren is nu wat wazig idd :P Ik heb de zin in mijn verhaal aangepast, lees nu maar  :)
Edited by ArchAngel on 12-09-2011 16:04
ArchAngel -
On 12-09-2011 16:03:10, OldschoolRaver wrote:

short question :
All idt livesets are illegal ?


No liveset is illigal to upload...
Rzr -
Lekker nieuws dit  :( ...... Ik hoop dat we hier in de toekomst zo min mogelijk last van gaan hebben  :o !
Duruz -
wat den neuk?
eMule -
Not Your Monkey Not Your Robot
niks aan het handje jongens
hamdj -
On 12-09-2011 15:55:02, ArchAngel wrote:

Ehmmm... ID&T kan LSDB niets maken hoor... zeker niet met sets die ze zelf online gooien. EN al helemaal niet over setjes van hun artiesten.

1. De setjes staan niet op de database van LSDB.

2. Uploaden is NIET illigaal in NL, Downloaden wel maar een liveset heeft geen rechten aangezien het een openbare deling is van de artiesten die hier overigens wel voor betalen (meestal de organisatoren).

3. Setjes zijn volkomen legaal doordat deze op een openbare plaats worden gedeeld door de artiesten, hierdoor vervallen de privacy en inbreuk rechten.

4. Ook setjes van ons beginnende artiesten zijn niet illigaal omdat wij deze gedraaid hebben met gekochte vinyls en daardoor de bescherming van inbreuk hebben afgekocht. En als we het wel hebben gedownload zonder te betalen is dat onze overtreding en niet die van LSDB.

Oftewel, ID&T heeft geen water om in te staan, ik weet zeker dat het meer een verzoek van hun was omdat hun radio misschien minder luisteraars trekt doordat communities als deze meer bezoekers trekt.  :)


Hoef het alleen maar te kopieren dus wat dit dacht ik ook meteen!
Ze kunnen jullie helemaal niks maken. Is toch gratis reclame? Al die shows en live streams zitten vol met irritante jingles en zo. Waar je kan horen waar het uitgezonden werd.

En vind het wel jammer dat ook gelijk alle links van de sets van de amateurs zoals ik verwijderd zijn.
Ok mijn sets werden niet zoveel gedownload als de sets van de grote namen maar toch, ze werden gedownload en kreeg soms leuke reacties. Daar doe je het toch als artiest voor? Of je nu een grote naam bent of niet. Elke download is een luisteraar die waardeerd wat je draait.

Misschien hebben sommige grote namen wel lopen zeuren omdat ze slechte kritiek lazen over hun set?
En denkt ID&T zo ervoor te kunnen zorgen dat ze de gevestigde orde aan de macht kunnen houden en het dus nog moeilijker maken voor de amateurs die meestal 100x beter draaien om verder te komen in welke stroming dan ook.

Tuurlijk snap ik ook dat je er eigelijk alleen komt als je produceerd maar de meeste top producers draaien matige sets en een hoop setjes die ik hier gedownload heb van onbekende artiesten (de amateurs) zijn veel beter alleen produceren die jongens en meiden niet, of niet goed genoeg, en krijgen dus geen kans.

Maar juist een site als lsdb bied een pladform om toch je set te laten beluisteren.
En als lsdb zwicht zullen de andere snel volgen ben ik bang.
ArchAngel -
Alles draait om geld jongens... ooit gehoort van intimidatie? ID&T heeft jullie onder druk gezet zonder dat ze iets kunnen maken...  :) Hopelijk zien jullie dat zelf ook in, anders verwijs ik jullie door naar het burgerlijk wetboek en het strafwettelijk wetboek  :)

Daar staat namelijk heel duidelijk in vermeld dat privacy redenen of de bescherming van inbreuk vervallen wanneer de EIGENAAR (in deze zin de artiest / organisator) het zelf openbaar maken (radio / feesten).

Wanneer jij een computer van Nosferatu zou hacken en een setje met allemaal tracks zou jatten die hij voor zichzelf gemaakt heeft en hier zou posten, DAN PAS ben je strafbaar... dus helaas
Edited by ArchAngel on 12-09-2011 16:13
eMule -
Not Your Monkey Not Your Robot
de amateurs die meestal 100x beter draaien om verder te komen in welke stroming dan ook.


100 x 0 is nog steeds 0
Opperhoofd -
On 12-09-2011 15:55:02, ArchAngel wrote:

Ehmmm... ID&T kan LSDB niets maken hoor... zeker niet met sets die ze zelf online gooien. EN al helemaal niet over setjes van hun artiesten.

1. De setjes staan niet op de database van LSDB.

2. Uploaden is NIET illigaal in NL als je kijkt naar setjes doordat een liveset geen rechten heeft aangezien het een openbare deling is van de artiesten die hier overigens wel voor betalen (meestal de organisatoren).

3. Setjes zijn volkomen legaal doordat deze op een openbare plaats worden gedeeld door de artiesten, hierdoor vervallen de privacy en inbreuk rechten.

4. Ook setjes van ons beginnende artiesten zijn niet illigaal omdat wij deze gedraaid hebben met gekochte vinyls en daardoor de bescherming van inbreuk hebben afgekocht. En als we het wel hebben gedownload zonder te betalen is dat onze overtreding en niet die van LSDB.

Oftewel, ID&T heeft geen water om in te staan, ik weet zeker dat het meer een verzoek van hun was omdat hun radio misschien minder luisteraars trekt doordat communities als deze meer bezoekers trekt.  :)


Volgens internetbink DOS is dit toch niet waar dus ik heb al niet eens de moeite genomen het eerder vandaag uit proberen te leggen.
ArchAngel -
Zoals ik net zei:

Alles draait om geld jongens... ooit gehoort van intimidatie? ID&T heeft jullie onder druk gezet zonder dat ze iets kunnen maken... Hopelijk zien jullie dat zelf ook in, anders verwijs ik jullie door naar het burgerlijk wetboek en het strafwettelijk wetboek

Daar staat namelijk heel duidelijk in vermeld dat privacy redenen of de bescherming van inbreuk vervallen wanneer de EIGENAAR (in deze zin de artiest / organisator) het zelf openbaar maken (radio / feesten).

Wanneer jij een computer van Nosferatu zou hacken en een setje met allemaal tracks zou jatten die hij voor zichzelf gemaakt heeft en hier zou posten, DAN PAS ben je strafbaar... dus helaas

--------------------------------------------------------------

ENGLISH


It's all about the money, ID&T did put a pressure on LSDB without having a ground to stand on. If you dont believe read the CIVIL CODE (burgerlijk wetboek) and the CRIMINAL LAW CODE (strafwettelijk wetboek).

It clearly states in both these books that the law of protection and privacy falls when the owner (in this case the artist / organisation) decides to public their creations (in this case radio and parties).

The only time you would be illigal in the matter of mixes would be if you hack the computer of an artist or organisation and post a mix they saved for theirself..
Edited by ArchAngel on 12-09-2011 16:19
DelugeOfSound [Moderator] -
On 12-09-2011 16:17:14, Opperhoofd wrote:

[...]

Volgens internetbink DOS is dit toch niet waar dus ik heb al niet eens de moeite genomen het eerder vandaag uit proberen te leggen.


Ik zei dat als ze het hard kunnen maken dat hun setjes downloaden illegaal is, dan is het een fluitje van een cent om lsdb aan te pakken.

En dat is ook zo. Je 'uitleg' sloeg ook nergens op, het was meer een bijeenraping van stoere kreten met wat brainfarts ertussen voor de stevigheid.