Shoutbox: [25-09] alexvdh: Hi, looking for a streaming link of 69db - beer plz

Feedback / New Category

mstx [Admin] -
Altijd goed geleid en shit
Dark Psy, Noise & Detroit Techno toegevoegd. Psycore kan wel bij Dark Psy.

Overige suggesties;
- Experimental
- Flashcore

Ik hoor graag van anderen een second opinion of deze genres zouden moeten worden toegevoegd.
knarfieboy -
Bosseidon
hihi als je op de "genres' knop naast de zoek knop drukt staat voor "Noise" het Hardstyle labeltje
DelugeOfSound [Moderator] -
On 12-07-2011 19:42:32, mstx wrote:

Dark Psy, Noise & Detroit Techno toegevoegd. Psycore kan wel bij Dark Psy.

Overige suggesties;
- Experimental
- Flashcore

Ik hoor graag van anderen een second opinion of deze genres zouden moeten worden toegevoegd.


Wat zou er onder experimental moeten vallen?

Flashcore: nee, te beperkt genre. Schaar het maar onder speedcore.
mstx [Admin] -
Altijd goed geleid en shit
On 12-07-2011 19:47:11, knarfieboy wrote:

hihi als je op de "genres' knop naast de zoek knop drukt staat voor "Noise" het Hardstyle labeltje

CTRL+F5.
mstx [Admin] -
Altijd goed geleid en shit
On 12-07-2011 19:59:27, DelugeOfSound wrote:

[...]

Wat zou er onder experimental moeten vallen?

Geen idee, daarom vraag ik het omdat ik er geen verstand van heb.
DelugeOfSound [Moderator] -
On 12-07-2011 20:05:59, mstx wrote:

[...]
Geen idee, daarom vraag ik het omdat ik er geen verstand van heb.


Ik weet ook niet goed wat ik me daarbij voor moet stellen. Sommige mensen noemen IDM experimental, maar dat hebben we dan al.
hardcorerepublic [Moderator] -
♪ ♫♫ ♪
Ik heb sterke vraagtekens bij de nieuwe genres..

Dark Spy ... vind ik persoonlijk niet nodig. Waar zijn de sets?

Noise... kan, maar veel te weinig sets om dit genre te vullen.

Detroit Techno... vind ik een goede... maar ik vind het overbodig voor lsdb, want er zijn genoeg sub genres van techno.. en een heleboel sets moeten worden veranderd (anders blijven ze bij techno staan). Ik zou liever zien dat er beter wordt gekeken of een set minimal is of techno. want veel minimal wordt gewoon als techno gepost.

Experimental.. zou ik wel willen zien, omdat dit een soort van verzamelnaam is voor moeilijk te definiëren sets.

En flashcore vind ik ook (nog) niet echt nodig.
DelugeOfSound [Moderator] -
Ik heb sterke vraagtekens bij de nieuwe genres..

Dark Spy ... vind ik persoonlijk niet nodig. Waar zijn de sets?
Het is een doorontwikkeld genre dat enorm verschillen heeft met gewone psytrance. Setjes durf ik niet te zeggen maar ik geloof dat we laatst iemand hadden die een hele sloot setjes wilde gaan uploaden. Als het niets anders is is het een goed genre om te hebben voor toekomstig gebruik.

Noise... kan, maar veel te weinig sets om dit genre te vullen.
Eens. Leuk voor de volledigheid. Zou de tag geen zwarte kleur geven.

Detroit Techno... vind ik een goede... maar ik vind het overbodig voor lsdb, want er zijn genoeg sub genres van techno.. en een heleboel sets moeten worden veranderd (anders blijven ze bij techno staan). Ik zou liever zien dat er beter wordt gekeken of een set minimal is of techno. want veel minimal wordt gewoon als techno gepost.
Geen mening, weet niet goed wat het inhoud en de verschillen zijn

Experimental.. zou ik wel willen zien, omdat dit een soort van verzamelnaam is voor moeilijk te definiëren sets.
Ik denk dat je dan al snel uitkomt bij IDM-achtige setjes...zou graag voorbeelden zien van setjes waarvoor je zo'n tag zou willen hebben.

En flashcore vind ik ook (nog) niet echt nodig.
Eens.
hardcorerepublic [Moderator] -
♪ ♫♫ ♪
On 12-07-2011 20:16:35, DelugeOfSound wrote:

Ik heb sterke vraagtekens bij de nieuwe genres..

Dark Spy ... vind ik persoonlijk niet nodig. Waar zijn de sets?
Het is een doorontwikkeld genre dat enorm verschillen heeft met gewone psytrance. Setjes durf ik niet te zeggen maar ik geloof dat we laatst iemand hadden die een hele sloot setjes wilde gaan uploaden. Als het niets anders is is het een goed genre om te hebben voor toekomstig gebruik.

Noise... kan, maar veel te weinig sets om dit genre te vullen.
Eens. Leuk voor de volledigheid. Zou de tag geen zwarte kleur geven.

Detroit Techno... vind ik een goede... maar ik vind het overbodig voor lsdb, want er zijn genoeg sub genres van techno.. en een heleboel sets moeten worden veranderd (anders blijven ze bij techno staan). Ik zou liever zien dat er beter wordt gekeken of een set minimal is of techno. want veel minimal wordt gewoon als techno gepost.
Geen mening, weet niet goed wat het inhoud en de verschillen zijn

Experimental.. zou ik wel willen zien, omdat dit een soort van verzamelnaam is voor moeilijk te definiëren sets.
Ik denk dat je dan al snel uitkomt bij IDM-achtige setjes...zou graag voorbeelden zien van setjes waarvoor je zo'n tag zou willen hebben.

En flashcore vind ik ook (nog) niet echt nodig.
Eens.


Bedankt voor de discussie DoS  ;)

Ik zou graag eerst de Dark Spy sets willen zien van deze man, want er zijn er nog geen submit door degene en hij begin de discussie bij een sets om een punt te maken.. niet zozeer omdat de set nou Noise, Spycore of Dark Spy bevatten imo.

Noise zou ik iets van grijs geven, maar vind het nog steeds overbodig

De verschillen bij Detroit Techno zijn er wel, maar het lijkt mij onmogelijk om dit goed te handhaven. Wat gebeurt er bijvoorbeeld met de huidige techno sets? En het lijkt me niet echt goed als alleen bij recente sets dit onderscheid zou worden gemaakt. Er zijn te veel sets die hier mee gemoeid zijn. Of dit zou kunnen worden opgelost met meer editors die zich uitsluitend met techno bezighouden.

Experimental voorbeeld.. zo 123 kom ik bijvoorbeeld bij Gaslamp Killer uit.
DelugeOfSound [Moderator] -
Je schrijft het als psy. Dark psytrance, kortweg Dark psy of dpsy. Het komt van trance af maar als je het hoort dan snap je waarom het een genre op zich is. Voorbeeldje:

http://www.youtube.com/watch?v=74FvpRmi9QQ
hardcorerepublic [Moderator] -
♪ ♫♫ ♪
On 12-07-2011 20:43:32, DelugeOfSound wrote:

Je schrijft het als psy. Dark psytrance, kortweg Dark psy of dpsy. Het komt van trance af maar als je het hoort dan snap je waarom het een genre op zich is. Voorbeeldje:

http://www.youtube.com/watch?v=74FvpRmi9QQ


foutje.. wist het wel  :doh:
Legolas -
Minas
On 12-07-2011 20:28:08, hardcorerepublic wrote:

[...]

Bedankt voor de discussie DoS  ;)

Ik zou graag eerst de Dark Spy sets willen zien van deze man, want er zijn er nog geen submit door degene en hij begin de discussie bij een sets om een punt te maken.. niet zozeer omdat de set nou Noise, Spycore of Dark Spy bevatten imo.

Noise zou ik iets van grijs geven, maar vind het nog steeds overbodig

De verschillen bij Detroit Techno zijn er wel, maar het lijkt mij onmogelijk om dit goed te handhaven. Wat gebeurt er bijvoorbeeld met de huidige techno sets? En het lijkt me niet echt goed als alleen bij recente sets dit onderscheid zou worden gemaakt. Er zijn te veel sets die hier mee gemoeid zijn. Of dit zou kunnen worden opgelost met meer editors die zich uitsluitend met techno bezighouden.

Experimental voorbeeld.. zo 123 kom ik bijvoorbeeld bij Gaslamp Killer uit.


noise, dpsy en detroit techno vind ik wel dat ze erbij mogen, over de detroit techno discussie.. ikzelf weet het verschil niet tussen techno & detroit techno dus als iemand hier een voorbeeld van kan geven en eventueel een lijst met artiesten kan ik wel helpen met oudere sets aan te passen vanaf volgende week (morgen vertrek naar dour fest).
hardcorerepublic [Moderator] -
♪ ♫♫ ♪
Claude Young
Derrick May
Jeff Mills
Robert Hood
Richie Hawtin
Juan Atkins
PatrickG88 [Set Editor] -
[Tʜᴇ Bʟᴀᴄᴋ Bᴏx]
I agree with these new tags.

To re-edit, there will be work!
Sick_Rick -
flashcore is experimentele speedcore maar appart genre ervoor; nee
splittercore vind ik ook maar een overbodig genre, want splittercore is eik ook ma gewoon speedcore...

ps. psy setjes komen eraan;)
steviedoyle [Set Editor] -
Life begins at 140
Experimental tag would be good to see. As for the rest i am unsure.
Rum-P -
Jeff Mills, Juan Atkins, Derrick May, Kevin Saunderson zijn over het algemeen Detroit techno, en ik denk zelfs alle techno setjes voor 1995 (ofzo) ook.
Oude setjes van Richie Hawtin zijn wel Detroit techno-achtig, maar zijn nieuwe setjes zijn meestal minimal.
De stijl van Speedy J en Chris Liebing is "gewone" techno volgens mij.

En dan is er nog het hele grote grijze vlak ertussen  =D

Joris Voorn; Techno of tech-house?
Egbert; techno of minimal?
2000 and One: techno, tech-house of minimal?

...
Jatoch -
Er is nu een set met die Detroit Techno tag, maar als je 'm aanklikt staat die Jump tag ervoor.
helleye -
∞ infinity of possibilit
downtempo abstract
hardcorerepublic [Moderator] -
♪ ♫♫ ♪
deephouse