General discussion / Aanbevelingen dj-gear

mstx [Admin] -
Altijd goed geleid en shit
On 22-06-2008 00:14:27, Odyssee wrote:

maar is het verschil te verwaarlozen, met dat cdj-modus en de vinyl scratch?

In CDJ modus vind ik het best kut om een bepaald punt op een CD te vinden, in vinyl mode gaat dat stukken makkelijker.  :yes:
derdritte -
On 22-06-2008 00:27:02, donkeyass wrote:

ga naar feedback store en test ze maar uit

Ja man, daar weten ze precies wat er wel en niet kan met hun spullen; goede winkel !
Odyssee -
On 22-06-2008 09:15:37, mstx wrote:

On 22-06-2008 00:14:27, Odyssee wrote:

maar is het verschil te verwaarlozen, met dat cdj-modus en de vinyl scratch?

In CDJ modus vind ik het best kut om een bepaald punt op een CD te vinden, in vinyl mode gaat dat stukken makkelijker.  :yes:

van anderen die al wat langer draaien hoor ik juist dat het niet echt veel uitmaakt. en dat vinyl-scratch en beatmatchen met vinyl ook lastiger is.
Jor-D -
Vinyl is leuker  ^.^ en uitdagender imo

Maar op lange termijn duurder voor je portemonnee  :cry:
Odyssee -
daarom ook cd spelers.
RJBanthum -
waarom niet numark axis? als je toch alleen voor hobby doet, wrom dan zoveel geld voor je hobby... Maar het ligt toch sowieso aan je budget... Wat wil je kwijt aan je hobby, en op basis daarvan iets kopen... Niet kijken wat het beste is want dan kun je oneindig doorsparen... gewoon kopen wat beste is in jouw prijsklasse.. axis van numark doet t daar erg goed!
Odyssee -
Mijn budget ligt bij de 1000 euro. Ik ben eigenlijk alleen nog aan t kijken geweest voor het merk Reloop. Die Rmp-1, zag er wel goed uit. maar ik twijfel nog over de mogelijheden.
RJBanthum -
voor 1000 euro heb je ook rmp-2 met effectenmixer rmx-40 dsp? dat setje is meer dan goed... new-line.nl is geweldig met adviezen (dre's choice) en de reviews zijn ook nuttig... zeker een bezoekje waard!
mstx [Admin] -
Altijd goed geleid en shit
On 24-06-2008 14:09:55, RJBanthum wrote:

voor 1000 euro heb je ook rmp-2 met effectenmixer rmx-40 dsp? dat setje is meer dan goed... new-line.nl is geweldig met adviezen (dre's choice) en de reviews zijn ook nuttig... zeker een bezoekje waard!

Waar heb je een effectenmixer voor nodig als de effecten al op de rmp-2's zitten?
Odyssee -
On 24-06-2008 14:42:46, mstx wrote:

On 24-06-2008 14:09:55, RJBanthum wrote:

Waar heb je een effectenmixer voor nodig als de effecten al op de rmp-2's zitten?

Rmx-30 leek me wel voldoende. top mixertje
DjRy -
wel eens naar die denon SN-1000 gekeken? die zijn niet speciaal duur... (net zo duur als de AXIS 9) en hij heeft volgens mij voor een hobbyist genoeg functies...
ik heb zelf de Numark AXIS 4, omdat die voldoet aan alle eisen EN die waren niet al te zwaar voor mn portomonee.... en die zijn ruimschootsvoldoende in het lekker mixen van tracks, maar voor de wat meer speelsere DJ's of Dj's met een grotere portomonee is een AXIS 9 goed, en als je echt veel geld wilt uitgeven moet je kijken naar 2dehands Pioneer CDJ-200 tjes die zijn echt prachtig!
de 1000tjes zijn te duur.

en Mixers zijn meestal allemaal het zelfde..... want als je een beetje kan mixen kun je dat ook zonder auto-beat counters enzo... dus dan voeldoet een mixertje van 100euro ook!

Succes!
Odyssee -
ik heb ze inmiddels al 1 jaar
Dakpan -
No Hostages
Heb gister 2 CDJ-2000's gekocht
Jro_ -
alles begint bij Headhunterz
ik las Aardbevingen door DJ-Gear  :doh:
Jro_ -
On 24-06-2008 23:20:59, DjRy wrote:

wel eens naar die denon SN-1000 gekeken? die zijn niet speciaal duur... (net zo duur als de AXIS 9) en hij heeft volgens mij voor een hobbyist genoeg functies...
ik heb zelf de Numark AXIS 4, omdat die voldoet aan alle eisen EN die waren niet al te zwaar voor mn portomonee.... en die zijn ruimschootsvoldoende in het lekker mixen van tracks, maar voor de wat meer speelsere DJ's of Dj's met een grotere portomonee is een AXIS 9 goed, en als je echt veel geld wilt uitgeven moet je kijken naar 2dehands Pioneer CDJ-200 tjes die zijn echt prachtig!
de 1000tjes zijn te duur.

en Mixers zijn meestal allemaal het zelfde..... want als je een beetje kan mixen kun je dat ook zonder auto-beat counters enzo... dus dan voeldoet een mixertje van 100euro ook!

Succes!

DjRy je bent gay
dis me teruggg  :D
Jro_ -
 :o
ThaMaster -
Baas in alle opzichten.
bedankt pim ik wou vandaag net een topic aan maken met de zelfde vragen ongeveer.

jullie hebben niet alleen pim geholpen maar ook mij

bedankt;)  :worship: