General discussion / Wat gaan jullie 9 juni stemmen?

lamtak -
Combobreaker Podcast
VVD. De Wilders stemmers wil ik adviseren om te controleren wat voor punten hij nog meer heeft. Want ik heb zo'n idee dat de meesten totaal niet weten waar hij zoal voor staat.
m4a1 -
blablablabla
On 24-02-2010 13:59:17, Knomo wrote:

[...]

om maar even wilders te quoten  :p

:p
Xtermination -
Ik stem Pvv.
Grappig hier te zien hoe sommige mensen proberen de PVV stemmers te beledigen  :p (Zonder succes)
Gewoon blijven lachen  :yes:
Titatovenaar -
Hele PVV is gebaseerd op populistische standpunten, dat in het geval van Wilders 90% van de tijd op de man word gespeelt.
Reacties als deze sluiten precies aan bij mijn idee op een census op het kiesrecht te plaatsen. Gewoon echt te dom voor woorden, aub niet meer posten  :doh:
Knomo -
Why? Because fuck you, thats why
Wist je dat de PVV ook staat voor het sluiten van alle coffeeshops?

Of preventief fouilleren? Dus dat wanneer je op straat loopt...je zo door oom agent even gefouilleerd mag worden ook al heb je niets gedaan?
E-Stylezz -
vet cool gave koffiepads !
Als je ook beetje na denkt snap je ook wel dat Wilders meer dan de helft van de dingen die dingen die hij zegt niet waar kan maken. Beetje jammer van al die populistische partijen die van alles gaan roepen, maar als er dieper op in gegaan moet worden kunnen ze niks meer
m4a1 -
blablablabla
On 24-02-2010 17:40:43, Titatovenaar wrote:

Hele PVV is gebaseerd op populistische standpunten, dat in het geval van Wilders 90% van de tijd op de man word gespeelt.
Reacties als deze sluiten precies aan bij mijn idee op een census op het kiesrecht te plaatsen. Gewoon echt te dom voor woorden, aub niet meer posten  :doh:

Ja maar is dat niet het hele idee van democratie? Het volk kiest (regeren)? Dan is het niet meer dan logisch dat een partij voor populisme kiest.
Om deze reden ben ik ook tegen democratie. Het volk is dom, brood en spelen voor het volk, wetenschap aan de macht.
Titatovenaar -
Dat is zeker een punt Daan. Het is daarom ook niet zo vreemd dat veel mensen op de PVV en eerder LPF, Janmaat etc zeggen te gaan stemmen.
Jammer genoeg zijn het toch vaak wat lager opgeleide mensen of mensen die eigenlijk niet precies weten waar ze op stemmen, die op zulke (tegenwoordig mediagehypte) partijen stemmen.
Uiteindelijk is het in Nederland ook niet mogelijk om een kabinet met het PVV te vormen, dus maak ik me niet zo heel erg zorgen om de kreten die meneer Wilders hier en daar rondstrooit. Het is leuk voor de media, leuk voor de entertainment maar uiteindelijk voegt het weinig toe aan de politiek.
Pim Fortuyn die riep in ieder geval nog een paar dingen die op dat moment nog te weinig werden besproken. Dhr Wilders teert hier nog even rustig op verder.
Knomo -
Al.. moet ik zeggen na het doorgelezen te hebben van het verkiezingsprogramma van Wilders... dat die toch wel een aantal erg goede punten heeft (Waar ik het ook echt mee eens ben, alleen jammer dat dit niet uitvoerbaar is ;( )

# Extra geld voor meer agenten op straat, meer docenten voor de klas en meer verplegend personeel in het verpleeghuis door het wegsnijden van bureaucratie en overhead en de benutting van een deel van een mogelijk begrotingsoverschot aan deze drie sectoren

# Lagere benzineprijzen door terugdraaien ‘kwartje van Kok'
# Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
# Na drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstraf
# Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit
# Introductie van administratieve detentie bij terrorisme
# 10 jaar geen recht op uitkering bij uitkeringsfraude
# Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
# Agressie tegen politiefunctionarissen en andere hulpverleners: 1/3 hogere minimumstraf en 1/3 hogere maximumstraf
# Kraakverbod
# Reorganisatie politie: terug van 26 naar 4 politieregio's, plus KLPD
# Meer aandacht voor onderwijs, gezin en opvoeding kinderen: veilige scholen, kwaliteitsverbetering lerarenopleiding, normen en waarden terug in gezin en onderwijs, ouders meer verantwoordelijk voor crimineel gedrag van hun minderjarige kinderen (waar van toepassing ook als het gaat om hun eigen verblijfsstatus)
# Geschiedenis en nationale identiteit prominent in het curriculum van alle scholen
# Invoering quotum asielzoekers van maximaal 5.000 per jaar, opvang in eigen regio
# Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams
# Afschaffen dubbele nationaliteit
# Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
# Geen verblijfsvergunning voor immigranten die tien jaar voor aanvraag verblijfsvergunning waar ook ter wereld zijn veroordeeld voor een misdrijf
# Geen export van uitkeringen buiten de EU
# Terugbrengen aantal leden Tweede Kamer van 150 naar 100
# Afschaffen wachtgeldregelingen voor politici, zelfde sociale zekerheidsrechten als andere burgers. Onmiddellijke invoering sollicitatieplicht voor oud-politici
# Belastingvrij loon voor vrijwillig werkende 65-plussers
# Werken voor een uitkering
# Bouw nieuwe kerncentrales

Godver zijn wel erg veel punten geworden... en dit was nog niet eens alles.. toch maar eens mijn stem overdenken  :W
Titatovenaar -
Jammer dat ook een deel van die standpunten haaks staan op de europese wetgeving 8)
Knomo -
On 24-02-2010 18:02:51, Titatovenaar wrote:

Jammer dat ook een deel van die standpunten haaks staan op de europese wetgeving 8)

Daarom ook:

# Geen nieuwe Europese Grondwet of overdracht nationale bevoegdheden aan Brussel
m4a1 -
blablablabla
On 24-02-2010 17:57:37, Titatovenaar wrote:

Uiteindelijk is het in Nederland ook niet mogelijk om een kabinet met het PVV te vormen,

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2010/02/wilders_wil_regeren.html

Je krijgt dus gewoon peop voor je geld.
m4a1 -
blablablabla
Over 30 jaar is de voorraad uranium op

Alsjeblieft doe eerst onderzoek voordat je wat in je partij proggie roept  :doh:
m4a1 -
blablablabla
On 24-02-2010 18:04:18, Knomo wrote:

[...]

Daarom ook:

# Geen nieuwe Europese Grondwet of overdracht nationale bevoegdheden aan Brussel

:doh: Globalisatie is echt van belang hoor
Knomo -
On 24-02-2010 18:12:56, m4a1 wrote:

[...]

:doh: Globalisatie is echt van belang hoor

ja maar waarom moeten mensen in brussel bepalen wat wij hier doen?
Knomo -
On 24-02-2010 18:12:25, m4a1 wrote:

Over 30 jaar is de voorraad uranium op

Alsjeblieft doe eerst onderzoek voordat je wat in je partij proggie roept  :doh:

bron?
m4a1 -
blablablabla
On 24-02-2010 18:14:52, Knomo wrote:

[...]

ja maar waarom moeten mensen in brussel bepalen wat wij hier doen?

Waarom moeten mensen in Den Haag bepalen wat jij in Gendt doet?
m4a1 -
blablablabla
On 24-02-2010 18:15:23, Knomo wrote:

[...]

bron?

Sorry ik lieg

De kerncentrales in de wereld verbruiken nu 66.500 ton uranium per jaar. De wereldvoorraad uranium bedraagt 2 tot 5,5 miljoen ton. Bij gelijkblijvende vraag en zonder ontdekkingen van nieuwe voorraden zou die voorraad zo’n 50 jaar meegaan.

Maar goed, als je bij ga bouwen schiet dat dus niet op.
Knomo -
On 24-02-2010 19:13:44, m4a1 wrote:

[...]

Waarom moeten mensen in Den Haag bepalen wat jij in Gendt doet?

Dat is toch al een stuk dichterbij dan een Oostenrijker die in Brussel ff verteld welke E-nummers er in mijn biefstuk mogen zitten.
Knomo -
On 24-02-2010 19:17:35, m4a1 wrote:

Maar het schiet dus niet op als je er meer bij bouwt.

Kernfusiereactors hebben de toekomst... Niet alleen ziet het ding er uber cool uit, hij genereerd ook nog eens vele malen meer energie  :thumbsup2: