ik zit met probleem.......
ik ben zelf een egte hardstyle fan, bezoek jaarlijks heel veel feesten maar het lukt me gewoon niet om hardstyle goed te mixxen
ik draai als hobby vaak house muziek dat lukt aardig, ik draai ook op feestjes en de lokale kroegen maar hardstyle mixen lukt me gewoon niet !
iemand tips?
ja het lukt me wel om op simpele stukjes de beat te laten overlopen, maar spectaculaire overgangen krijg ik gewoon niet voor elkaar. house beats kan je meestal nog gewoon door elkaar draaien dat het nog klinkt, maar hardstyle deuntjes kan (ik) niet door elkaar draaien dan klinkt het chaotisch!
Probleem is dat 80% van de luisteraars van elektronische muziek het liefst het zelf ook zou willen mixen/producen. En ook al is het maken van dit soort muziek best makkelijk (in de zin van op knopjes rammen), dat wil niet meteen zeggen dat het daadwerkelijk goed is. Kijk maar naar het aantal releases en wat er daarvan ook echt geluisterd wordt. Het is gewoon ervaring. Oefenen oefenen oefenen. Net zo als met alles. Dus ook mixen. Natuurlijk is het hebben van verschillende eigenschappen zoals gevoel voor ritme, timing en gevoel voor muziek (talent) ook belangrijk.
En wat vaak gebeurd is dat 70% van de 80% het gewoon niet kan, maar het voor zichzelf blijft volhouden het te kunnen. Dus hun setjes hier posten, kijken wat men der van vindt. Meestal komt het neer op talent, oefening en heel vaak ook vriendjespolitiek (zoals met alles).
Op een gegeven moment moet je natuurlijk wel zelf kunnen inzien dat het niet lukt. Al ben ik wel een voorstander van het oefenen
Als je echt goed wil leren mixen, doe het op je eigen manier, je eigen style en luister niet naar hoe er tegenwoordig wordt gemixed . Ik wens je veel succes!
ik ben zelf een egte hardstyle fan, bezoek jaarlijks heel veel feesten maar het lukt me gewoon niet om hardstyle goed te mixxen
ik draai als hobby vaak house muziek dat lukt aardig, ik draai ook op feestjes en de lokale kroegen maar hardstyle mixen lukt me gewoon niet !
iemand tips?